Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

Είσαι ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ;

ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ της κοινότητας των παραγωγών μας
Δώσε μας περισσότερες πληροφορίες για την καλλιέργειά σου, καθώς και για τις προοπτικές συνεργασίας σου με το δίκτυό μας.
Bοήθησέ μας να ανταποκριθούμε καλύτερα τις ανάγκες σου!
ΟΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΣΟΥ
1. Παράγω/Καλλιεργώ στον νομό/δήμο ...
2. Τα προιόντα μου είναι κυρίως ...
3. Τα προϊόντα μου είναι διαθέσιμα (ημερομηνίες)
4. Εχω πιστοποίηση Βιολογικής Καλλιέργειας από
 Bio-Hellas
 Qways
 ΔΗΩ
 Δεν έχω πιστοποίηση
 Άλλο
5. Έχω Πιστοποίηση Ολοκληρωμένου Συστήματος Γεωργικής Παραγωγής
του κρατικού οργανισμού AGROCERT, που επιβεβαιώνει ότι έχουν παραχθεί σύμφωνα με τα ανάλογα πρότυπα AGRO.
 NAI
 OXI
6. Ακολουθώ το Κώδικα Ορθής Γεωργικής Πρακτικής Ελληνικής Γης ή Διεθνούς Οργανισμού Πιστοποίησης Ορθής Γεωργικής Πρακτικής (EUREPGAP - GLOBALGAP - Good Agricultural Practice-GAP)
 NAI
 OXI
7. Το κτήμα μου είναι επισκέψιμο για τα μέλη της Φιλαδελφίας
 NAI
 OXI
TO ΔΙΚΤΥΟ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΣΟΥ
1. Διαθέτω τα προϊόντα μου κυρίως σε
super markets
λαϊκές αγορές
μικρούς λιανοπωλητές
λαχαναγορά
εμπόρους
πλατφόρμες
internet
προσωπικά από το χωράφι μου
2. Φέρνω τα προϊόντα μου στην Κομοτηνη (φορές την εβδομάδα) (*)
 1
 2
 3
 4
 Καμία
 3. Αποστέλλω το προϊόν στους πελάτες μου με δικά μου μέσα
 ΝΑΙ
 ΟΧΙ
4. Έχω εξοικείωση με το εμπόριο μέσω internet (email, χρήση e-shop) (*)
 NAI
 OXI
ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΣΟΥ
1. Πόσο ικανοποιημένος /η είσαι από το δίκτυο στο οποίο διαθέτεις αυτή τη στιγμή το προϊόν σου (λαϊκές αγορές, λαχαναγορά, supermarket κλπ).
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
2. Τί θα άλλαζες στον τρόπο που διαθέτεις το προϊόν σου;
3. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους επιλέγει κανείς συνεργάτη διανομής. Πόσο σημαντικός είναι για σένα ο καθένας από τους παρακάτω λόγους;
i. Μου αφήνει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
ii. Χειρίζεται με συνέπεια τις πληρωμές
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
iii. Νιώθω ότι δεν με εκμεταλλεύεται
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
iv. Μου δίνει πρόσβαση σε καινούργιους καταναλωτές
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
v. Μου προσφέρει ένα καλύτερο περιβάλλον εργασίας
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
vi. Με απαλλάσσει από τα έξοδα και τις διαδικασίες αποστολής
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
vii. Υποστηρίζει τον μικροκαλλιεργητή
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
viii. Μου δίνει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
ix. Μου δίνει νέες γνώσεις σε σχέση με τη δουλειά μου
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
 x. Μου εμπνέει εμπιστοσύνη για μακροχρόνια συνεργασία
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
xi. Με βοηθάει να ξεχωρίσω από τους ανταγωνιστές μου
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
xii. Δίνει αξία στο προϊόν μου
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
xiii. Ανεβάζει γρήγορα τις πωλήσεις μου σε μεγάλη κλίμακα
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
xiv. Προσφέρει καινοτόμες διαδικασίες
 Καθόλου
 Λίγο
 Ούτε λίγο ούτε πολύ
 Αρκετά
 Πολύ
 4. Τί θα έφερνε την ανατροπή στο χώρο της διάθεσης του προϊόντος σου;
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Όνοματεπώνυμο
Email
Τηλέφωνα επικοινωνίας
Website Κτήματος / Παραγωγής
Ηλικία
Διαθέτω smartphone με σύνδεση στο διαδίκτυο (*)
 ΝΑΙ
 ΟΧΙ
Διαθέτω Αποθήκη - Ψυγείο (*)
 ΝΑΙ
 ΟΧΙ
Διαθέτω Φορτηγό - Ψυγείο
 ΝΑΙ - τί Δυνατοτήτων;
 ΟΧΙ

Ερωτηματολόγιο για την ένταξη στην διαδικασία επιλογής παραγωγών
 
  1. Ποιο είναι το είδος της οργάνωσης που έχετε; (συνεταιρισμός, ομάδα παραγωγών, ιδιώτες παραγωγοί;)
  2. Ποια είναι τα φορολογικά στοιχεία σας;
          Επωνυμία:
          Επαγγελματική δραστηριότητα:
          Έδρα:
          Α.Φ.Μ:
          Δ.Ο.Υ:
ανήκετε στο κανονικό (βιβλια εσόδων - εξόδων, ταμειακή μηχανή, θεωρημένες αποδείξεις λιανικής) ή το ειδικό καθεστώς (συγκεντρωτικό Δελτίο Αποστολής, αθεώρητη απόδειξη λιανικής-ΠΟΛ 1004/13, Π.Δ. 186/92) αγροτικής εκμετάλευσης;


1.     Ποια είναι η θέση σας στην ομάδα;


          Μέλος συμβουλίου και τι θέση:


          Απλό μέλος: 


2.    Εσείς ο ίδιος τι σχέση έχετε με την αγροτική παραγωγική διαδικασία:


          Άμεση:


          Έμμεση (διοίκηση, τεχνικός, γεωπόνος, τεχνολόγος κ.λ.π.): 


3.    Τι προϊόντα παράγετε;


3.1.  


3.2.  


3.3.  


3.4.   


4.    Ποιά είναι η επάρκεια που έχετε για το κάθε προϊόν σε τόνους;


4.1.  


4.2.  


4.3.  


4.4.   


5.    Ποιά είναι η τιμή του κάθε προϊόντος;


5.1.  


5.2.  


5.3.  


5.4. 


6.    Τι συσκευασίες υπάρχουν διαθέσιμες και προτείνετε για την καλύτερη εξυπηρέτηση μας:
 


7.    Εκδίδετε αποδείξεις λιανικής πώλησης ή διαθέτετε άλλα νομιμοποιητικά έγγραφα για την πώληση των προϊόντων;
 


8.    Το εγχείρημά μας απευθύνεται σε όλους τους πολίτες. Για τον λόγο αυτό ζητάμε ένα ποσοστό επί των παραγγελιών για τους απόρους πολίτες. Τι ποσοστό προτείνεται ότι μπορείτε να διαθέσετε δωρεάν για τους απόρους της πόλης μας, για κάθε προϊόν (Δελτίο Αυτοπαράδοσης);


9.    Ποιος είναι ο ελάχιστος χρόνος για να ετοιμάσετε τις παραγγελίες προς διάθεση; 


10. Σκέπτεστε να συνεταιριστείτε με άλλους παραγωγούς; 


11.  Πως θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε εμείς σε αυτό; 


12. Κατά την ημέρα διάθεσης των προϊόντων αυτά συνοδεύονται από εσάς τον ίδιο και αν όχι από ποιόν;
 


13. Υπάρχει διαθεσιμότητα για την ……/…../…...;
 


14. Ποια πιστοποιητικά διαθέτετε για τα προϊόντα σας ή την παραγωγική σας διαδικασία;


15. Έχετε ξανασυμμετάσχει σε παρόμοιο εγχείρημα; Αν ναι με ποιες ομάδες; 


16. Είστε διατεθειμένος να μας στείλετε άμεσα γνήσια αντίγραφα από την δήλωση καλλιέργειας (ΟΣΔΕ), δείγμα των προϊόντων σας, πιστοποήσεις και αναλύσεις που θα θέλατε να έχουμε υπόψη μας κατά την διαπραγμάτευση;

Τηλεφώνησε
τηλ.:  6932302172
fax :  2531022141 

email : philadelpheia@gmail.com
Κων. Κανάρη 19
69100 Κομοτηνή



 

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Λαϊκατζήδες, Πλανόδιοι, Θεσμικοί, Οικονομικοί Παράγοντες, Τοπικές Αρχές

Λαϊκατζήδες, Πλανόδιοι, Θεσμικοί, Οικονομικοί Παράγοντες, Τοπικές Αρχές
Είναι πλέον φανερό ότι οι λαϊκατζίδες και πολλοί Θεσμικοί και Οικονομικοί Παράγοντες, είναι αδιάφοροι έως εχθρικοί στην πρακτική μας, στο δικό μας σχεδιασμό, (ΕΡΕΥΝΑ-ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ), Οργανωμένη άμεση διάθεση προϊόντων, Ομαδικές παραγγελίες, Ομαδικά-Κοινοτικά Υποστηριζόμενη Παραραγωγή (CSF, community supported farming - production).
Επιθυμούν και είναι εθισμένοι-επαναπαυμένοι, και πολλοί ΒΟΛΕΜΕΝΟΙ, στον αεριτζίδικο και μαυραγορίτικο σε πολλές περιπτώσεις τρόπο διακίνησης των αγροτικών και άλλων προϊόντων.

Ενώ εμείς μιλάμε για επώνυμο - ΠΡΟΚΟΜΜΕΝΟ παραγωγό και χτίσιμο εμπιστοσύνης μεταξύ παραγωγού - οικογένειας, για παραγωγό-φροντιστή του περιβάλλοντος,
ΑΥΤΟΙ, κάνουν το πάν για να αποφύγουν, να σαμποτάρουν
- την απόδειξη (φορολογική, ταυτοπροσωπία, πιστοποίηση, ιχνηλασιμότητα, κοστολόγηση, τιμολόγηση, αναγνωρισιμότητα),
- τη διαπραγμάτευση,
- την ΟΜΑΔΙΚΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ (Κοινοτικά Υποστηριζόμενη Γεωργία CSF, community supported farming - production)
- την εκπαίδευση ΟΛΗΣ της οικογένειας ως τοπικής κοινότητας, της τοπικής κοινότητας ως ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, στην εποχικότητα, την τοπικότητα, την οικοΑυτάρκεια, την παραδοσιακή τοπική γαστρονομία, την ορθολογική διαχείρηση των πόρων.

Η έννοια της κοινότητας, του κοινοτισμού, αφαιρεί από τους "ΕΧΩ" τη δυνατότητα να αποθρασσύνονται απέναντι στους "ΘΕΛΩ",
Ταυτόχρονα ενθαρρύνει το συνεργατισμό, τη συνεργασία, την προσφορά, την αλληλεγγύη, τις ομάδες παραγωγών, τη πιστοποίηση της παραγωγής, τη προστασία του περιβάλλοντος.


Το άλλο θέμα που προκύπτει είναι ότι, οι παραγωγοί που έχουν ή τους προτρέπουμε να αποκτήσουν "άδεια πλανόδιου", ή σε περιπτώσεις μεταποίησης να επεκτείνουν την έναρξή τους και σε "υπαίθρια λιανική πώληση", ΔΕΝ είναι εξοικειωμένοι σε
- άμεση διάθεση προϊόντων,
- στην επαφή με την οικογένεια, το χρήστη του προϊόντος
- στη διαλογή των προϊόντων (άποντα, εβγάλματα, αδρανή υλικά, σάπια, ισομεγέθη, τεμάχια ανά κιλό, κατηγορίες, ταξινόμηση)
- αποθήκευση
- μεταφορά
- συκευασία
- κοστολόγηση (διαμόρφωση συνθηκών ορθολογικής ενδοεπιχειρηματικής διαχείρησης, δικής τους εκμετάλευσης, εισροές-εκροές, έσοδα-έξοδα, εποχικότητα)
- τιμολόγηση (διαφάνεια στη διαμόρφωση ΔΙΚΑΙΑΣ τελικής τιμής)
- αναζήτηση, επιδίωξη, και υποστήριξη μεσομακροχρόνιων ΣΧΕΣΕΩΝ εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης, αλληλοεκπαίδευσης  (ΑΥΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΙΑ)
με αποτέλεσμα να επικρατούν στη συμπεριφορά τους
- η πονηριά
- η ανασφάλεια
- ο καιροσκοπισμός

Συνοπτικά αναφέρουμε ότι
- "αδεια σταθερού σημείου" ΔΕΝ δικαιούνται οι λαϊκατζήδες, επίσης
- άλλο άδεια πλανόδιου,
- άλλο άδεια λαϊκής
- άλλο "άδεια σταθερού σημείου"
Στη "Φιλαδελφία" από την αρχή αποφύγαμε να λειτουργούμε με την ανοχή ή εγκριση του Δήμου "χαριστικά", φροντίζοντας να πληρώνουν οι παραγωγοί "άδεια σταθερού σημείου", που δικαιούται ΝΟΜΙΜΑ κάθε παραγωγός που έχει άδεια πλανόδιου, σε όποιοδήποτε Δήμο στην ΧΩΡΑ ! ! !
μάλιστα διευκολύναμε τον παραγωγό αναμβάνοντας να διεκπεραιώσουμε την τυπική διαδικασία (παράβολα, ουρές, ταμεία κλπ)
μαλιστα κάποιοι παραγωγοί που τους διακόψαμε λόγω
- καταγγελιών -μελών μας για θέματα ποιότητας,
- καταγγελιών -μελών μας για θέματα ζύγισης
- καταγγελιών -μελών μας θέματα αποδείξεων
- κακής συμπεριφοράς στη διαδικασία διανομών
- ασυμφωνίας στη διαπραγμάτευση
- νομικών και διαδικαστικών κωλλυμάτων,
μας την είπαν ότι χρηματιζόμαστε, αφού απαιτούμε να πληρώνουν αυτοί τα τέλη "σταθερού σημείου", και τα έξοδα αποστολής SMS ! ! !
Λύση όταν οι ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, οι ΘΕΣΜΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ, είναι επιρρεπείς σε πιέσεις αεριτζήδων είναι :
- η ταξινόμηση και ΔΙΑΘΕΣΗ παραγγελιών σε γειτονιές ("Η Φιλαδελφία της Γειτονιάς")
- η αξιοποίηση του νομικού πλαισίου περί πλανόδιου
- η εξάντληση κάθε διαπραγματευτικής προσπάθειας για την ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ και εκπαίδευση των τοπικών αρχών, και της τοπικής κοινωνίας για συμπεριφορά τους ως τοπικής κοινότητας με ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ, πολιτική υπευθυνότητα και ειλικρίνεια, μακρυά από μικροκομματικές σκοπιμότητες, ψηφοθηρικές ισορροπίες,
- η ανάδειξη του πλεονεκτήματος της τοπικής ανάπτυξης αφού το περιθώριο της διαπραγμάτευσης ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ, γυρνάει, γεννάει, στη τοπική οικονομία, ΝΟΜΙΜΟΤΑΤΑ,
- η πλήρης ρήξη και καταγγελία - διάκριση των τοπικών αρχών και παραγόντων ώστε να πάρουν θέση τι είδους ανάπτυξη, κοινωνία, περιβάλλον, πρεσβεύουν και να εκτεθούν ανοιχτά.
- η δημοσιοποίηση σε περιφερειακό - εθνικό επίπεδο των θέσεών τους ωστε να τύχουν πανελλαδικής καταγγελίας από όλες τις πρωτοβουλίες.
- η ανάδειξη της ανάγκης στήριξης της Εθνικής και Περιφερειακής Οικονομίας, κοινωνικής συνοχής, του κοινωνικού ιστού,  κοινωνικής υποδομής και πρόνοια.
Οι βασικότεροι άξονες της συνεργατικής κοινωνικής πολιτικής, µε την ευρύτερη έννοια του όρου, είναι η αύξηση του εθνικού προϊόντος, η αναδιανομή του εισοδήματος και του πλούτου, η περιφερειακή ανάπτυξη και η προώθηση προγραμμάτων κοινωνικού χαρακτήρα, κοινωφέλειας.
 
πρέπει να ΠΕΣΟΥΝ
οι Τ Ι Μ Ε Σ ! ! !
τέρμα οι ΦΟΥΣΚΕΣ ! ! !
ΤΕΛΟΣ !

Π α ρ α γ ω γ ή
ή
ΘΑΝΑΤΟΣ ! ! !

Χωρίς πραγματική παραγωγή δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική οικονομία. 
χρειάζεται
- ο "ΘΕΛΩ"
- ο "ΕΧΩ"
- όταν ο "ΘΕΛΩ" κανει οικονομική ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ με τον "ΕΧΩ" τότε ΜΟΝΟ υπάρχει οικονομία.
- Όταν απλά κοιττάζονται, ΔΕΝ υπάρχει οικονομία, ΜΟΝΟ στοκ, και μαυραγορίτες-αεριτζήδες.
- Όταν ο "ΕΧΩ" παράγει,
ΤΟΤΕ, τα χρήματα ξαναγυρίζουν στην οικονομία,
ΤΟΤΕ, περισσότεροι "ΘΕΛΩ" εργαζόμενοι, επιδιώκουν συναλλαγές.
- Όταν ο "ΕΧΩ" εισάγει, τότε τα χρήματα ΧΑΝΟΝΤΑΙ ! ! !
κόβεται το νήμα, η οικονομία γίνεται ΕΙΚΟΝΙΚΗ, ή ΦΟΥΣΚΑ

- ΧΩΡΙΣ οικονομία, 
- ΧΩΡΙΣ συναλλαγές, 
- ΧΩΡΙΣ παραγωγή, 
- ΧΩΡΙΣ εργαζόμενους,
- ΧΩΡΙΣ τους "ΘΕΛΩ"
- ΧΩΡΙΣ εξωστρέφεια
ΔΕΝ μπορεί να υπάρξουν πόροι για το κράτος. 
- ΜΟΝΟ αεριτζήδες,
- ΜΟΝΟ μαυραγορίτες, φακελάκια, λαδιάρηδες, εισφοροδιαφυγή, φοροδιαφυγή, 
- ΜΟΝΟ κατάθλιψη, καναπεδιά, ανεργία, αδράνεια.
Αυτή την απλή αλήθεια ΠΟΙΟΣ θα την διαχειριστεί ?

Σ Υ Ν Ε Ρ Γ Α Τ Ι Σ Μ Ο Σ
με συνεργασία, σύστημα και προσεκτικά, ενεργούμε, για την δημιουργία συνείδησης συνεργασίας, προσφοράς και αλληλεγγύης στον τόπο μας. 
Πρόκειται για ένα διαφορετικό τρόπο της επιχειρηματικής δραστηριότητας, που επικεντρώνεται στην ανθρώπινη ανάγκη, και όχι στην ανθρώπινη απληστία, τον ευδαιμονισμό.
Η αναβίωση του ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ αρχαία και σύγχρονη ελληνική παράδοση που βίαια με διατάγματα και απαλλοτριώσεις, καταργήθηκε  το 1870 - 1880 από τους αντιβασιλείς του Όθωνα. 


 

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

Καρτέλ Βραχυβιότητας - ιστορίες του Ιδιωτικού - Κερδοσκοπικού τομέα της Οικονομίας


«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ» ΓΙΑ ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

«Βιομηχανία» υπερ... ταχείας αχρήστευσης προϊόντων


Καρτέλ - ιστορίες του Ιδιωτικού - Κερδοσκοπικού τομέα της Οικονομίας Βραχυβιότητα των ηλ. Λαμπτήρων:
Η αμερικανική General Electrics,
η ολλανδική Phillips,
η γερμανική Osram,
η γαλλική Compagnie des Lampes,
η ουγγρική Tungsram και
η βρετανική Associated Electrical Industries
συμφώνησαν να δημιουργήσουν το καρτέλ «Φοίβος». Στόχος του ήταν να ελέγξει την παγκόσμια παραγωγή, ώστε καμία επιχείρη...ση να μην παράγει λαμπτήρες που διαρκούν πάνω από
1.000 ώρες.
Τα μέλη του καρτέλ πλήρωναν πρόστιμο αν οι λαμπτήρες τους λειτουργούσαν περισσότερο από το προκαθορισμένο όριο. Το 1929 κατέληξαν, μάλιστα, σε συγκεκριμένο πίνακα για το ύψος του προστίμου (σε ελβετικά φράγκα), ανάλογα με τις ώρες υπέρβασης του ορίου. Αν και αρχικά είχε συμφωνηθεί το καρτέλ να λειτουργήσει μέχρι το 1955, το ξέσπασμα το Β' Παγκοσμίου Πολέμου ανέτρεψε τα σχέδια.

 
Οι εταιρείες είχαν ήδη επιτύχει, όμως, οι λαμπτήρες να λειτουργούν το πολύ
1.000 ώρες.

Μεταπολεμικά το καρτέλ έκανε και πάλι την εμφάνισή τους, με νέο όνομα (International Energy Cartel) το οποίο μάλιστα άλλαξε αρκετές φορές στη συνέχεια. Σήμερα η τεχνολογία θα επέτρεπε στους λαμπτήρες να λειτουργούν ακόμα και για 100.000 ώρες. Οι λαμπτήρες τεχνολογίας LED μπορούν να διαρκέσουν έως και 25 χρόνια. Στην αγορά κυριαρχούν, όμως, λαμπτήρες με διάρκεια ζωής ίδια με εκείνη που είχε η λάμπα του Έντισον: 1.500 ώρες.
H λάμπα του Λίβερμορ
Υπάρχουν, βέβαια, ακόμα μερικοί μάρτυρες των δυνατοτήτων που είχε η ανθρωπότητα εδώ και έναν αιώνα. Μέχρι σήμερα συνεχίζουν να λειτουργούν μερικοί λαμπτήρες που είχαν παραχθεί πριν δημιουργηθεί το καρτέλ. Η πλέον γνωστή περίπτωση αφορά των λαμπτήρα που καίει στο πυροσβεστικό τμήμα του Λίβερμορ, στην Καλιφόρνια. Ο λαμπτήρας κατασκευάστηκε στο Σέλμπι του Οχάιο το 1895. Το νήμα πυράκτωσης που τον αποτελεί το ανακάλυψε κάποιος Άντολφ Σαλέ, ο οποίος όμως πήρε τις λεπτομέρειες της ανακάλυψης στον… τάφο του. Η λάμπα στο Λίβερμορ φέρεται να τοποθετήθηκε το 1901 και έκτοτε είναι συνήθως αναμμένη. Το 1972 οι κάτοικοι αντιλήφθηκαν το εξαιρετικό γεγονός και έκτοτε η λάμπα έχει μετατραπεί σε σημείο αναφοράς της πόλης. Το 2001, μάλιστα, πάνω από 800 άτομα συμμετείχαν στους εορτασμούς για τα 100ά γενέθλια της λάμπας. Τα τελευταία χρόνια έχει τοποθετηθεί κάμερα που καταγράφει τη λειτουργία της και… φιλοδοξεί να καταγράψει την στιγμή που θα σβήσει η λάμπα. Μέχρι σήμερα, πάντως, έχουν ήδη χαλάσει δύο κάμερες, αλλά η λάμπα συνεχίζει να λειτουργεί.

Το μουράτο αυτοκίνητο,το τελευταίο κινητό και το μοδάτα ρούχα ειναι οι αλυσίδες μας και το κλειδί τους μάλλον χάθηκε

Είμαστε ολοι, μηδενός εξαιρουμένου αναγκασμένοι να ακολουθούμε τον βοσκό;
ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ - ΥπέρΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ
και ακόμα και αν κάποιος καταφέρει να ξεφύγει, η καθημερινότητα θα τον συντρίψει και θα γυρίσει πίσω στο κοπάδι;

Μόνο μια συγχρονισμένη συλλογική προσπάθεια μπόρει να αλλάξει τη κατάσταση και εκεί θα πρέπει να εστιάσουμε.
Φανταστείτε μόνο τι πίεση θα ασκούσε ενα εβδομαδίαιο μπουκοτάζ του 50% των καταναλωτών σε κάποιο ΠΡΟΪΟΝ ευρείας κατανάλωσης, πετρέλαιο, βενζίνη, γάλα, ψωμί...
Κυλιόμενο, συλλογικό...

Έως το 1924 οι ηλεκτρικοί λαμπτήρες διαρκούσαν 2500 ώρες.
Τότε δημιουργήθηκε το καρτέλ μεγάλων εταιρειών κατασκευής λαμπτήρων (ο ΦΟΙΒΟΣ) που υποχρέωσε όλες τις εταιρείες να κατασκευάζουν λαμπτήρες που θα ζουν 1000 ώρες το ανώτερο.' Έβαζαν και πρόστιμο στις εταιρείες που ξεπερνούσαν το όριο!

Σε έναν πυροσβεστικό σταθμό των ΗΠΑ υπάρχει ένας ηλεκτρικός λαμπτήρας που φέγγει συνεχώς πάνω από 100 χρόνια.
Κατασκευάστηκε σε ένα μικρό εργοστάσιο του Οχάϊο τον 19ο αιώνα.

Μετά το 1924 κατατέθηκαν πατέντες για διαφόρων ειδών λαμπτήρες.
Ένας από αυτούς θα διαρκούσε 100.000 ώρες (11 ώρες ημερησίως για 25 χρόνια !).
Καμία βιομηχανία δεν τον κατασκεύασε.

Στους εκτυπωτές υπάρχει ένα τσιπάκι που μετρά τις σελίδες που εκτυπώνονται. Μόλις μετρήσει 5000 σελίδες. μπλοκάρει τον εκτυπωτή και βγάζει ένδειξη βλάβης!
Σε άλλους εκτυπωτές υπάρχει αισθητήρας που μετράει το μελάνι που φτύνει ο εκτυπωτής (σε ένα σφουγγαράκι) όταν καθαρίζει την κεφαλή. Μόλις το σφουγγαράκι γεμίσει μπλοκάρει τον εκτυπωτή.
Οι εταιρείες λένε
"ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ Η ΕΠΙΣΚΕΥΗ. ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ".
Ένας Ρώσος προσφέρει δωρεάν λογισμικό που μηδενίζει το μετρητή μελανιού και ο εκτυπωτής ξαναδουλεύει κανονικά !

Η Duppont το 1940 κατασκεύασε ένα νήμα για καλτσόν φοβερά ανθεκτικό (το καλτσόν γινόταν και σχοινί ρυμούλκησης!).
Η εταιρεία διέταξε τους χημικούς της να το κάνουν πιο ασθενές διότι τα καλτσόν δεν χαλούσαν ποτέ!

Μια ανατολικογερμανική εταιρεία κατασκεύαζε τους λαμπτήρες NARVA με μεγάλη διάρκεια ζωής.
Επεχείρησε να πουλήσει το προϊόν στην Δύση. Δεν το δεχτήκανε!
Μετά την επανένωση των Γερμανιών. το εργοστάσιο το κλείσανε!

Η APPLE πουλούσε το i-pod 400-500 δολλάρια. Σέ έναν πελάτη χάλασε η μπαταρία στους 18 μήνες. Του είπε να αγοράσει άλλο.
Σε όλες τις υπαίθριες διαφημίσεις της APPLE πήγε και έγραψε "ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΗΣ ΝΑ ΧΑΛΑΝΕ ΓΡΗΓΟΡΑ".
Δικηγόρος έκανε μήνυση στην εταιρεία διότι επίτηδες έκανε την μπαταρία να χαλά γρήγορα. Αναγκάσθηκε η εταιρεία να ανεβάσει την εγγύηση σε 2 έτη.

Ξέρετε που πάνε οι συσκευές που δίνετε για ανακύκλωση ;
Στις αφρικανικές χώρες. Δήθεν θα πουληθούν σαν δεύτερης ποιότητας συσκευές.
Στην πραγματικότητα τις πετάνε σε τεράστιους σκουπιδότοπους όπου πάνε οι φτωχοί.
καίνε τα πλαστικά (τοξικός καπνός) και παίρνουν τα μέταλλα για να τα πουλήσουν.
Πετάμε τα σκουπίδια μας στην ατμόσφαιρα (και τα αναπνέουμε) και στις φτωχές χώρες !

Ο εγγονός του ιδρυτή της PHILIPS κάνει λάμπες που διαρκούν 25 χρόνια.

Αν λαμβάναμε υπ' όψιν το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ του πετρελαίου οι μεταφορές θα ήταν 20-30 φορές ακριβότερες και θα συνέφερε να στραφούμε στην αυτάρκεια.
Ζούμε σπάταλα εις βάρος των επόμενων γενεών.

Στις βιομηχανία νημάτων χρησιμοποιούσαν τοξικές βαφές.
Τώρα (κάποια από αυτές) βάζει μόνο ΦΑΓΩΣΙΜΕΣ βαφές!
 

Προσχεδιασμένη παλαίωση ή Πολιτική Βραχυβιότητας                    

Πολιτική βραχυβιότητας ή... υπερκαταναλωτισμού

Ξέρεις από πρώτο χέρι τι σημαίνει «προμελετημένη απαρχαίωση» ή «προκαθορισμένη παλαίωση».
Όταν, δηλαδή, η συσκευή σου καθίσταται αναλώσιμη, ξεπερασμένη, μη χρήσιμη.
Εταιρείες μειώνουν σκόπιμα τη διάρκεια ζωής των προϊόντων τους, προκειμένου οι καταναλωτές να συνεχίσουν να ξοδεύουν…
Η ενσωματωμένη ή προσχεδιασμένη παλαίωση αποτελεί μεν μία κερδοφόρο επιχειρησιακή στρατηγική, ωστόσο οι επιπτώσεις της αποδεικνύονται εξαιρετικά επιβλαβείς τόσο για το καταναλωτικό κοινό, όσο και για τις χώρες του Τρίτου Κόσμου, οι οποίες μετατρέπονται σε πραγματικές χωματερές και γιγαντιαίους κάλαθους χιλιάδων τόνων ηλεκτρονικών απορριμμάτων.
Πράγματι, αποτελεί εξαιρετικά συμφέρουσα στρατηγική από την πλευρά των εταιρειών η δημιουργία ενός προϊόντος με περιορισμένη διάρκεια ζωής: για τον κατασκευαστή αυτό σημαίνει αφενός φτηνότερη παραγωγή, αφετέρου διασφάλιση της κατανάλωσης, στο μέτρο που ο καταναλωτής αναγκάζεται να αγοράσει τα νέα προϊόντα και τις νέες υπηρεσίες, τις οποίες προσφέρει ο κατασκευαστής.
Αυτή όμως η επιχειρηματική πρακτική επιφέρει μία σειρά από άκρως καταστρεπτικές επιπτώσεις: οι πελάτες εθίζονται στην κατανάλωση, θεωρώντας την κάτι φυσικό, ενώ επιβαρύνεται ανεπανόρθωτα και το περιβάλλον εφόσον όχι μόνο εξαντλούνται οι φυσικοί πόροι, αλλά επιπλέον ολόκληρες χώρες του υποανάπτυκτου και αναπτυσσόμενου κόσμου «δηλητηριάζονται» από τα «βουνά» τοξικών ηλεκτρονικών αποβλήτων.
 
Πηγή :
 
 

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ - ΥπέρΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ
και ακόμα και αν κάποιος καταφέρει να ξεφύγει, η καθημερινότητα θα τον συντρίψει και θα γυρίσει πίσω στο κοπάδι;

Μόνο μια συγχρονισμένη συλλογική προσπάθεια μπόρει να αλλάξει τη κατάσταση και εκεί θα πρέπει να εστιάσουμε.
Φανταστείτε μόνο τι πίεση θα ασκούσε ενα εβδομαδίαιο μπουκοτάζ του 50% των καταναλωτών σε κάποιο ΠΡΟΪΟΝ ευρείας κατανάλωσης, πετρέλαιο, βενζίνη, γάλα, ψωμί...
Κυλιόμενο, συλλογικό...
Υπάρχει το κίνημα ΑΠΟ-ΑΝΑΠΤΥΞΗ ! ! !
 
Φ ι λ α δ ε λ φ ί α,
εμείς λεμε :

πρέπει να ΠΕΣΟΥΝ
οι Τ Ι Μ Ε Σ ! ! !
τέρμα οι ΦΟΥΣΚΕΣ ! ! !
ΤΕΛΟΣ !

Π α ρ α γ ω γ ή
ή
ΘΑΝΑΤΟΣ ! ! !

Χωρίς πραγματική παραγωγή δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική οικονομία.
χρειάζεται
- ο "ΘΕΛΩ"
- ο "ΕΧΩ"
- όταν ο "ΘΕΛΩ" κανει οικονομική ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ με τον "ΕΧΩ" τότε ΜΟΝΟ υπάρχει οικονομία.
- Όταν απλά κοιττάζονται, ΔΕΝ υπάρχει οικονομία, ΜΟΝΟ στοκ, και μαυραγορίτες-αεριτζήδες.
- Όταν ο "ΕΧΩ" παράγει,
ΤΟΤΕ, τα χρήματα ξαναγυρίζουν στην οικονομία,
ΤΟΤΕ, περισσότεροι "ΘΕΛΩ" εργαζόμενοι, επιδιώκουν συναλλαγές.
- Όταν ο "ΕΧΩ" εισάγει, τότε τα χρήματα ΧΑΝΟΝΤΑΙ ! ! !
κόβεται το νήμα, η οικονομία γίνεται ΕΙΚΟΝΙΚΗ, ή ΦΟΥΣΚΑ

- ΧΩΡΙΣ οικονομία,
- ΧΩΡΙΣ συναλλαγές,
- ΧΩΡΙΣ παραγωγή,
- ΧΩΡΙΣ εργαζόμενους,
- ΧΩΡΙΣ τους "ΘΕΛΩ"
- ΧΩΡΙΣ εξωστρέφεια
ΔΕΝ μπορεί να υπάρξουν πόροι για το κράτος.
- ΜΟΝΟ αεριτζήδες,
- ΜΟΝΟ μαυραγορίτες, φακελάκια, λαδιάρηδες, εισφοροδιαφυγή, φοροδιαφυγή,
- ΜΟΝΟ κατάθλιψη, καναπεδιά, ανεργία, αδράνεια.
Αυτή την απλή αλήθεια ΠΟΙΟΣ θα την διαχειριστεί ?

Σ Υ Ν Ε Ρ Γ Α Τ Ι Σ Μ Ο Σ
με συνεργασία, σύστημα και προσεκτικά, ενεργούμε, για την δημιουργία συνείδησης συνεργασίας, προσφοράς και αλληλεγγύης στον τόπο μας. 
Πρόκειται για ένα διαφορετικό τρόπο της επιχειρηματικής δραστηριότητας, που επικεντρώνεται στην ανθρώπινη ανάγκη, και όχι στην ανθρώπινη απληστία, τον ευδαιμονισμό.
Η αναβίωση του ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ αρχαία και σύγχρονη ελληνική παράδοση που βίαια με διατάγματα και απαλλοτριώσεις, καταργήθηκε  το 1870 - 1880 από τους αντιβασιλείς του Όθωνα. 
 
 

 


 
 
 
 

 
 

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

είναι ΠΟΛΥ σοβαρό !

Tο στήσιμο, το θέμα μας, είναι ΠΟΛΥ σοβαρό για να κάνουμε πλάκα.
  • η καναπεδιά,
  • η ανεργία,
  • η πλάκα,
  • η ειρωνεία,
  • η χαζοχαρά,
  • ο φθόνος,
  • η αδράνεια,
  • το κυμπαριλίκι,
  • η ιδιοτροπία,...
  • η ιδιοτέλεια,
  • ο καθωσπρεπισμός,
  • το ΕΓΩ ρε, ΔΕΝ βαζω το κεφάλι μου στο ντουρβά . . .

είναι το εκρηκτικό κοκτέϊλ που μας ΟΔΗΓΗΣΕ να χτίσουμε τη
"Φ ι λ α δ ε λ φ ί α".
κάνουμε ΜΟΝΟ ενέργειες, ΔΡΑΣΕΙΣ, εκπαίδευση, ενημέρωση, έρευνα, συναναστροφή,
Σ Υ Ν Ε Ρ Γ Α Τ Ι Σ Μ Ο ! ! !
επιζητούμε ΑΛΛΗΛΟενημέρωση, αλληλεγγύη, διασταύρωση πληροφοριών, προσφορά, συνεργασία, κοινωνία, ΟΜΑΔΑ, συλλογικότητα,
ριχνουμε και κανα τραγουδάκι σε στιγμές χαλάρωσης.
Ο κόσμος έχει πλέον ΑΗΔΙΑΣΕΙ από την μικροπολιτική και τα λόγια .
Χρειάζεται πράξεις, ΔΡΑΣΗ, ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ, και "απτά αποτελέσματα" και εκεί θα κριθούμε όλοι ! ! !