Παρασκευή 23 Μαΐου 2014

Μεγάλες αλλαγές στη λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου

Ποιες αλλαγές θα τεθούν σε ισχύ από τις 13 Ιουνίου στη λειτουργία του ολοένα αναπτυσσόμενου, ηλεκτρονικού εμπορίου.
Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Πιο αυστηροί θα γίνουν από τις 13 Ιουνίου οι κανόνες λειτουργίας του ηλεκτρονικού εμπορίου, μετά από απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης για τα δικαιώματα των καταναλωτών.

Οι μεταβολές που επέρχονται αφορούν, μεταξύ άλλων, στην κατάργηση καταχώρησης των εταιριών που ασκούν ηλεκτρονικό και εξ αποστάσεως εμπόριο στο ειδικό μητρώο του υπουργείου.

Πλέον θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένες στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, με προϋπόθεση της καταχώρησης αυτής να υπάρχει προηγούμενη εγγραφή στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο της κάθε περιοχής. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη καταχώρηση είναι απαραίτητη για τη θεώρηση των φορολογικών βιβλίων και στοιχείων.

Αναλυτικά οι αλλαγές
Ο καταναλωτής έχει προθεσμία δεκατεσσάρων ημερολογιακών ημερών για να υπαναχωρήσει, αν έχει κάνει αγορές εξ αποστάσεως, χωρίς να αναφέρει τούς λόγους και με μοναδική επιβάρυνση τη δαπάνη επιστροφής του προϊόντος.
Ο προμηθευτής, από την πλευρά τον, οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα (συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής) εντός δεκατεσσάρων ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποίαν ενημερώθηκε από τον καταναλωτή ότι αυτός υπαναχωρεί.
Αν ο προμηθευτής δεν έχει ενημερώσει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία υπαναχώρησης λήγει 12 μήνες μετά την κανονική προθεσμία των δεκατεσσάρων ημερών.

Ο προμηθευτής οφείλει να έχει παραδώσει το προϊόν μέσα σε 30 ημέρες από την παραγγελία του, εκτός κι αν έχει συμφωνηθεί άλλη ημερομηνία παραλαβής.

Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας του προϊόντος μόνον εάν ο ίδιος προέβη σε κακή χρήση. Για παράδειγμα, αν αποσυσκευάσει το προϊόν, για να δει πώς είναι και αν λειτουργεί, αυτό δεν σημαίνει ότι μειώνει την αξία του.

Θεσπίζεται υποχρέωση λεπτομερούς και σαφούς ενημέρωσης των καταναλωτών για το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας πριν από την πραγματοποίηση της αγοράς στις συναλλαγές που γίνονται μέσω διαδικτύου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω φαξ, μέσω τηλεφώνου και εκτός εμπορικού καταστήματος.
Ειδικότερο, οι έμποροι οφείλουν να αναφέρουν το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας, καθώς και κάθε άλλη πρόσθετη δαπάνη (έξοδα μεταφοράς, δασμοί, ΦΠΑ κτλ)

Δημιουργείται ενιαίο πανευρωπαϊκό έντυπο υπαναχώρησης, που καθιστά απλή τη διαδικασία υπαναχώρησης σε διασυνοριακές συναλλαγές.
Αναφέρονται με σαφήνεια τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του καταναλωτή και τον εμπόρου, σε περίπτωση ακύρωσης μιας σύμβασης.

Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερωθεί με σαφήνεια για το ποιος πληρώνει τη έξοδα σε περίπτωση επιστροφής των εμπορευμάτων.

Παρέχεται ειδική προστασία των καταναλωτών σε περίπτωση συμβάσεων πού συνάπτονται διά τηλεφώνου (cold callίng).
Η σύμβαση είναι έγκυρη και ισχύει από τη στιγμή που ο καταναλωτής υπογράψει ότι αποδέχεται την προσφορά, ενώ μέχρι σήμερα αρκούσε η προφορική συναίνεση διά τηλεφώνου για την εγκυρότητα της σύμβασης.

Απαγορεύεται να επιβαρύνονται οι καταναλωτές με επιπλέον κόστος, όταν πληρώνουν με πιστωτική κάρτα.
Επίσης, απαγορεύεται οποιαδήποτε επιπρόσθετη χρέωση των καταναλωτών (πέραν της βασικής τιμής χρέωσης), όταν καλούν σε γραμμή εξυπηρέτησης.
Ενισχύεται η προστασία των καταναλωτών οε ό,τι αφορά τα ψηφιακά προϊόντα (υποχρέωση παροχής ενημέρωσης σχετικά με τη συμβατότητα του περιεχομένου, τις τεχνικές προδιαγραφές του (hardware και του sotware).

Θεσπίζεται υποχρέωση ενημέρωσης των καταναλωτών πριν από την πραγματοποίηση της αγοράς για τα βασικά στοιχεία πού αφορούν μια συναλλαγή (π.χ., το συνολικό κόστος, τον τρόπο πληρωμής και τη διάρκεια της σύμβασης), για αγορές πού γίνονται εντός εμπορικών καταστημάτων.

ΠΗΓΗ :
http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/agora/megales_allages_sth_leitoyrgia_toy_hlektronikou_emporioy.2801689.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Φιλαδελφία παρακαλεί τους αναγνώστες της να σχολιάζουν χρησιμοποιώντας μόνο ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ χαρακτήρες και να μη χρησιμοποιούν ύβρεις και μειωτικούς χαρακτηρισμούς.