ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η
Φιλαδελφία είναι επίσημα Προσκεκλημένη, θα παραβρεθεί και θα απευθύνει
χαιρετισμό από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
“2012 - Διεθνές Έτος Συνεταιρισμών: Μια ευκαιρία για την
Ελλάδα. Η συνεταιριστική απάντηση στην κρίση”
την Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012 και ώρα 18.00
στην Αίθουσα Λόγου & Τέχνης “'Δημήτρης Χατζής'” του
Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Εκπρόσωποι του Διεθνούς Συνεταιριστικού
Κινήματος, ως πράξη αλληλεγγύης, στα πλαίσια του Διεθνούς Έτους έρχονται
προσκεκλημένοι του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για να μιλήσουν για το Διεθνές
Συνεταιριστικό Κίνημα και να συμβάλουν στην αναχαίτιση της κοινωνικοοικονομικής
κρίσης στον τόπο μας.
Πρώτος στόχος είναι η διάχυση της
συνεταιριστικής εκπαίδευσης για την ίδρυση καταναλωτικού συνεταιρισμού και του
ελέγχου του από τα μέλη του, αποτρέποντας τα φαινόμενα κακοδιαχείρισης εις
βάρος των μελών.
Οι
καταναλωτικοί συνεταιρισμοί των 26.000.000 μελών στην υπόλοιπη Ευρώπη
λειτουργούν ως κυματοθραύστες στην άνοδο των τιμών.
Αγοράζουν
μεγάλες ποσότητες τροφίμων και άλλων οικιακών ειδών για όλα τα μέλη το-υς και
έτσι επιτυγχάνουν χαμηλότερες τιμές αγοράς.
Διαθέτουν
αυτά τα προϊόντα στο κόστος γιατί δεν έχουν ως σκοπό το κέρδος αλλά την κάλυψη
των αναγκών των μελών τους.
Μήπως
οι χαμηλότερες τιμές τροφίμων στην υπόλοιπη Ευρώπη οφείλονται στην ύπαρξη των
καταναλωτικών συνεταιρισμών;
Οι
συνεταιριστικές επιχειρήσεις παρέχουν πάνω από 100.000.000 θέσεις εργασίας, 20%
περισσότερες από αυτές που προσφέρουν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις.
Οι 300 μεγαλύτερες συνεταιριστικές
επιχειρήσεις στον κόσμο κατά το 2009 παρά την ύφεση, παρουσίασαν αύξηση στην
ανάπτυξη τους κατά 14%, αντιπροσωπεύοντας σε όλους τους τομείς της οικονομίας
ένα κύκλο εργασιών 1,1 τρις δολαρίων ίσο με αυτό της 10ης οικονομίας στον
κόσμο, της Ισπανίας. Τα νεότερα στοιχεία για το έτος 2011 αναφέρουν, παρά την
ύφεση, αύξηση του κύκλου εργασιών στα 1,6 τρις δολάρια, ικανοποιώντας
ταυτόχρονα και τις κοινωνικές ανάγκες των μελών. Για το έτος 2011 ο κύκλος εργασιών
έφτασε στα 2 τρις δολάρια.
Το
Διεθνές Έτος Συνεταιρισμών από τον ΟΗΕ προωθεί την προσαρμογή των εθνικών συνεταιριστικών
νομοθεσιών σύμφωνα με τις συνεταιριστικές αρχές και την Συνεταιριστική Εκπαίδευση
για την δημιουργία συνεταιρισμών, ως τρόπο καταπολέμησης της
κοινωνικοοικονομικής Κρίσης.
Πληροφορίες
:
6932 302 172



Είναι ενεργοί πολίτες που με συνεργασία, σύστημα και προσεκτικά,
ενεργούν για την δημιουργία συνείδησης συνεργασίας, προσφοράς και αλληλεγγύης
στον τόπο μας. Πρόκειται για ένα διαφορετικό τρόπο της επιχειρηματικής
δραστηριότητας, που επικεντρώνεται στην ανθρώπινη ανάγκη, και όχι στην ανθρώπινη
απληστία, τον ευδαιμονισμό. Αυτό είναι το κίνημα της «Φιλαδελφίας» που εδώ και
ένα χρόνο περίπου δραστηριοποιείται και στην πόλη μας στηριζόμενο στην
συνεργατικότητα, που αποτελεί το ισχυρότερο αντίδοτο σε περιόδους κρίσης. Το
2012 έχει χαρακτηρισθεί από τον ΟΗΕ Διεθνές Έτος Συνεργατισμού και η χώρα μας
αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή κρίση.
Μέσω της σελίδας που διατηρεί η «Φιλαδελφία» τα μέλη της ενημερώνουν
τι προϊόντα θέλουν να προμηθευτούν και ταυτόχρονα από πλευράς της γίνεται μια
ανοικτή πρόσκληση προς τους παραγωγούς όλης της Ελλάδας, αλλά και τους ντόπιους
μέσω της οποίας ζητούνται από τους παραγωγούς πληροφορίες για τα είδη παραγωγής
και τις πιστοποιήσεις που έχουν καθώς και τις διαθέσιμες ποσότητες προϊόντων.
«Ουσιαστικά κάνουμε μια ζωντανή έρευνα αγοράς σε αυτά που μας ζητούν τα μέλη
μας. Ερχόμαστε σε διαπραγμάτευση με τους παραγωγούς. Παίρνουμε πληροφορίες για
τους παραγωγούς όπως επίσης και μέσα από το Δίκτυο που αφορά 36 πόλεις με τις
οποίες είμαστε σε συνεργασία και δημιουργούμε κατά κάποιο τρόπο μια μαύρη λίστα
παραγωγών που δεν είναι σωστοί στις συναλλαγές τους. Ταυτόχρονα συνεργαζόμαστε
με πόλεις, όπως η Λάρισα, η Ξάνθη η Δράμα η Χρυσούπολη, όπου στέλνουμε εμείς
προϊόντα από παραγωγούς ντόπιους με τους οποίους έχουμε συνεργαστεί και το ίδιο
γίνεται και από την πλευρά τους. Μας πήραν από τη Σκιάθο, από δήμους της Αθήνας
να μας ζητήσουν προϊόντα που έχουμε διακινήσει. Πέρσι διακινήσαμε το μέλι του
τοπικού Συνεταιρισμού και φέτος όταν απευθυνθήκαμε μας είπαν ότι δεν έχουν
καθόλου και ότι το έχουν διαθέσει σε άλλες πόλεις. Αυτό σημαίνει ότι όσοι
παραγωγοί εμπλέκονται με το κίνημα στη διαδικασία της άμεσης σχέσης με τις
οικογένειες και τα νοικοκυριά προχωράνε μπροστά εξαιτίας της προκομένης
διαδικασίας που προτείνουμε. Εμείς θέλουμε ο παραγωγός να κόβει αποδείξεις, να
έχει βιβλίο εσόδων εξόδων κάτι που από του χρόνου θα είναι υποχρεωτικό για
όλους. Έτσι ο παραγωγός μπαίνει σε μια διαδικασία προκοπής και με τις
προπαραγγελίες του δίνεται η δυνατότητα να έχει μια ασφάλεια ότι αυτά που θα
παράξει σε τοπικό επίπεδο θα απορροφηθούν».
Μεγάλη σημασία για τη «Φιλαδελφία» έχει για ίδιος ο παραγωγός να
εμπορεύεται τα δικά του προϊόντα και όχι άλλων παραγωγών. «Εμάς μας ενδιαφέρει»,
λέει ο κ. Κιουτσούκης, «η διαπραγμάτευση τα τιμής και όχι η συνεργασία με τον
παραγωγό. Τον τελευταίο καιρό πολλά λέγονται για να γίνει παζάρι παραγωγών.
Εμείς δεν διαφωνούμε όμως θέλει μεγάλη προσοχή. γιατί πρέπει να υπάρχει
καταναλωτική συνείδηση. Δεν μπορώ να αγοράζω ενάμισι ευρώ από τον παραγωγό ένα
προϊόν όταν το έχει ο μανάβης 1,20. Πρέπει να απαιτώ τιμή παραγωγού, οποίος όμως
πρέπει να έχει και αυτός την κουλτούρα ότι. όταν πουλά, πουλά στην τιμή του
παραγωγού και όχι σε τιμή ίδια με το μανάβη, ο οποίος έχει να πληρώσει ρεύμα,
ΤΕΒΕ, υπαλλήλους, όλα τα έξοδα μιας οποιασδήποτε επιχείρησης. Είναι πολύ
σημαντικό για εμάς το κομμάτι της διαπραγμάτευσης, όπως και η ποιοτική εξέταση
της παραγωγής κάθε παραγωγού, τα πιστοποιητικά του, η νομιμότητά του, αν έχει
άδεια από την περιφέρεια, αν έχει αποδείξεις. Αν δεν τα έχει αυτά δεν μπορεί να
γίνει παζάρι προϊόντων. Είναι πολύ σημαντικό αυτό, γιατί υπάρχουν πάρα πολλοί
που είναι έτοιμοι να σκυλεύσουν τη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ παραγωγού και
καταναλωτή, είτε είναι πολυεθνικές είτε αεριτζήδες είτε άνθρωποι που καραδοκούν
στο να αποτύχει αυτή η σχέση είτε κάποιοι πονηροί, οι οποίοι όταν καταφέρουν να
μπουν σε ένα παζάρι παραγωγών ,θα μπορούν να πουλούν οτιδήποτε σε οποιαδήποτε
τιμή. Προσδοκούμε αυτή η σχέση εμπιστοσύνης να αποδώσει τα αποτελέσματα και για
τον καταναλωτή και για τον παραγωγό, όπως είναι οι λεγόμενες αγορές παραγωγών,
οι οποίες όμως για να φθάσουμε εκεί δεν γίνονται τεχνητά, αλλά απαιτούν οι
παραγωγοί να πουλάνε σε τιμή παραγωγού και οι καταναλωτές να έχουν την
καταναλωτική συνείδηση, προγραμματισμό και διαχείριση του νοικοκυριού τους για
να επιλέγουν σωστά. Διαφορετικά δημιουργούμε τέτοιες συνθήκες για να
εκμεταλλεύονται κάποιοι τα νοικοκυριά, οι οποίοι δεν νοιάζονται για τη σχέση
παραγωγού και καταναλωτή».




