| Πολιτισμένες συνθήκες φόρτωσης, δύσκολα να ανταποκριθούν οι "απρόθυμοι,..." |
Στα πλαίσια των επαφών που πραγματοποιούμε με τους κτηνοτρόφους της περιοχής μας, (είναι συνήθεις πρακτικές της Φιλαδελφίας στην διαδικασία επιλογής προμηθευτών-παραγωγών), για να ελέγξουμε εγκαταστάσεις, παραγωγικές πρακτικές, πιστοποιήσεις, να συναντήσουμε τον παραγωγό στον τόπο παραγωγής, βρεθήκαμε αυτόπτες μάρτυρες, στην ώρα που γινόταν η φόρτωση επικαθήμενων φορτηγών με ζώα από ΤΟΠΙΚΕΣ κτηνοτροφικές μονάδες, με προορισμό εκτός Νομού Ροδόπης.
ΕΚΤΟΣ Νομού λοιπόν ζητάνε και τρώνε ΔΙΚΑ ΜΑΣ ντόπια ελληνικά κρέατα, ενώ εμείς εδώ μήπως τρώμε εισαγόμενα και δεν στηρίζουμε τις δικές μας υπερσύγχρονες κτηνοτροφικές μονάδες ?
ΕΚΤΟΣ Νομού λοιπόν ζητάνε και τρώνε ΔΙΚΑ ΜΑΣ ντόπια ελληνικά κρέατα, ενώ εμείς εδώ μήπως τρώμε εισαγόμενα και δεν στηρίζουμε τις δικές μας υπερσύγχρονες κτηνοτροφικές μονάδες ?
Σήμερα π.χ. στην Κομοτηνή απέμειναν δύο προκομμένες, ενεργές, πιστοποιημένες, ΟΡΓΑΝΩΜΈΝΕΣ χοιροτροφικές μονάδες, που αντιμετωπίζουν όμως προβλήματα επιβίωσης λόγω του ανταγωνισμού των εισαγόμενων κρεάτων, "απροθυμίας" των ΤΟΠΙΚΩΝ επαγγελματιών, κακών καταναλωτιικών προτύπων...Κλείνουν - λουκέτο, ΤΡΕΙΣ κτηνοτροφικές μονάδες κάθε μέρα στη χώρα μας.
| Ζύγισμα σε πλάστγγα ακριβείας στο χώρο του χοιροτροφεόυ, προκοπή, τεχνολογία, μερακλιδικες καθαρές συναλλαγές... |
Παρακαλούμε όλα τα μέλη μας, ΟΛΟΥΣ τους συντοπίτες μας, να ζητούν σε κάθε περίπτωση από τον κρεοπώλη τους τα παραστατικά (Δελτίο Αποστολής) που συνοδεύουν τα κρέατα, για να διαπιστώνουν αν αυτά που αγοράζουν, είναι ελληνικά ή όχι.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να μάθει το γεωγραφικό τόπο προέλευσης των κρεάτων που επιθυμεί να αγοράσει (ιχνηλασιμότητα) και αν τα στοιχεία που του δοθούν αποδειχτούν ψευδή, τότε αυτό συνιστά ποινικό αδίκημα για τον κρεοπώλη.
ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ τους δικούς μας ανθρώπους, ΠΡΟΚΟΜΜΕΝΟΥΣ ντόπιους επαγγελματίες, παραγωγούς,
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ την ελληνική οικονομία και κατά επέκταση
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ τον εαυτό μας, τις δουλειές μας, το μέλλον των παιδιών μας .
Ας μην το ξεχνάμε ποτέ αυτό.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να μάθει το γεωγραφικό τόπο προέλευσης των κρεάτων που επιθυμεί να αγοράσει (ιχνηλασιμότητα) και αν τα στοιχεία που του δοθούν αποδειχτούν ψευδή, τότε αυτό συνιστά ποινικό αδίκημα για τον κρεοπώλη.
ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ τους δικούς μας ανθρώπους, ΠΡΟΚΟΜΜΕΝΟΥΣ ντόπιους επαγγελματίες, παραγωγούς,
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ την ελληνική οικονομία και κατά επέκταση
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ τον εαυτό μας, τις δουλειές μας, το μέλλον των παιδιών μας .
Ας μην το ξεχνάμε ποτέ αυτό.
| σαλπάρει, το καράβι απαλά, και σε λίγο θάναι ΠΟΛΥ αργά.... |
Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος, ότι αύριο δε θα είναι αυτός στη θέση εκείνου, που σήμερα ΧΡΕΙΆΖΕΤΑΙ βοήθεια!
ΤΟΠΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΚΟΠΗ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ - ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΣΜΟΣ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ - ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΣΜΟΣ
Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος, ότι αύριο δε θα είναι αυτός στη θέση εκείνου, που σήμερα ΧΡΕΙΆΖΕΤΑΙ βοήθεια!
ΤΟΠΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΚΟΠΗ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ - ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΣΜΟΣ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ - ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΣΜΟΣ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ - ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΣΜΟΣ






Είναι ενεργοί πολίτες που με συνεργασία, σύστημα και προσεκτικά,
ενεργούν για την δημιουργία συνείδησης συνεργασίας, προσφοράς και αλληλεγγύης
στον τόπο μας. Πρόκειται για ένα διαφορετικό τρόπο της επιχειρηματικής
δραστηριότητας, που επικεντρώνεται στην ανθρώπινη ανάγκη, και όχι στην ανθρώπινη
απληστία, τον ευδαιμονισμό. Αυτό είναι το κίνημα της «Φιλαδελφίας» που εδώ και
ένα χρόνο περίπου δραστηριοποιείται και στην πόλη μας στηριζόμενο στην
συνεργατικότητα, που αποτελεί το ισχυρότερο αντίδοτο σε περιόδους κρίσης. Το
2012 έχει χαρακτηρισθεί από τον ΟΗΕ Διεθνές Έτος Συνεργατισμού και η χώρα μας
αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή κρίση.
Μέσω της σελίδας που διατηρεί η «Φιλαδελφία» τα μέλη της ενημερώνουν
τι προϊόντα θέλουν να προμηθευτούν και ταυτόχρονα από πλευράς της γίνεται μια
ανοικτή πρόσκληση προς τους παραγωγούς όλης της Ελλάδας, αλλά και τους ντόπιους
μέσω της οποίας ζητούνται από τους παραγωγούς πληροφορίες για τα είδη παραγωγής
και τις πιστοποιήσεις που έχουν καθώς και τις διαθέσιμες ποσότητες προϊόντων.
«Ουσιαστικά κάνουμε μια ζωντανή έρευνα αγοράς σε αυτά που μας ζητούν τα μέλη
μας. Ερχόμαστε σε διαπραγμάτευση με τους παραγωγούς. Παίρνουμε πληροφορίες για
τους παραγωγούς όπως επίσης και μέσα από το Δίκτυο που αφορά 36 πόλεις με τις
οποίες είμαστε σε συνεργασία και δημιουργούμε κατά κάποιο τρόπο μια μαύρη λίστα
παραγωγών που δεν είναι σωστοί στις συναλλαγές τους. Ταυτόχρονα συνεργαζόμαστε
με πόλεις, όπως η Λάρισα, η Ξάνθη η Δράμα η Χρυσούπολη, όπου στέλνουμε εμείς
προϊόντα από παραγωγούς ντόπιους με τους οποίους έχουμε συνεργαστεί και το ίδιο
γίνεται και από την πλευρά τους. Μας πήραν από τη Σκιάθο, από δήμους της Αθήνας
να μας ζητήσουν προϊόντα που έχουμε διακινήσει. Πέρσι διακινήσαμε το μέλι του
τοπικού Συνεταιρισμού και φέτος όταν απευθυνθήκαμε μας είπαν ότι δεν έχουν
καθόλου και ότι το έχουν διαθέσει σε άλλες πόλεις. Αυτό σημαίνει ότι όσοι
παραγωγοί εμπλέκονται με το κίνημα στη διαδικασία της άμεσης σχέσης με τις
οικογένειες και τα νοικοκυριά προχωράνε μπροστά εξαιτίας της προκομένης
διαδικασίας που προτείνουμε. Εμείς θέλουμε ο παραγωγός να κόβει αποδείξεις, να
έχει βιβλίο εσόδων εξόδων κάτι που από του χρόνου θα είναι υποχρεωτικό για
όλους. Έτσι ο παραγωγός μπαίνει σε μια διαδικασία προκοπής και με τις
προπαραγγελίες του δίνεται η δυνατότητα να έχει μια ασφάλεια ότι αυτά που θα
παράξει σε τοπικό επίπεδο θα απορροφηθούν».
Μεγάλη σημασία για τη «Φιλαδελφία» έχει για ίδιος ο παραγωγός να
εμπορεύεται τα δικά του προϊόντα και όχι άλλων παραγωγών. «Εμάς μας ενδιαφέρει»,
λέει ο κ. Κιουτσούκης, «η διαπραγμάτευση τα τιμής και όχι η συνεργασία με τον
παραγωγό. Τον τελευταίο καιρό πολλά λέγονται για να γίνει παζάρι παραγωγών.
Εμείς δεν διαφωνούμε όμως θέλει μεγάλη προσοχή. γιατί πρέπει να υπάρχει
καταναλωτική συνείδηση. Δεν μπορώ να αγοράζω ενάμισι ευρώ από τον παραγωγό ένα
προϊόν όταν το έχει ο μανάβης 1,20. Πρέπει να απαιτώ τιμή παραγωγού, οποίος όμως
πρέπει να έχει και αυτός την κουλτούρα ότι. όταν πουλά, πουλά στην τιμή του
παραγωγού και όχι σε τιμή ίδια με το μανάβη, ο οποίος έχει να πληρώσει ρεύμα,
ΤΕΒΕ, υπαλλήλους, όλα τα έξοδα μιας οποιασδήποτε επιχείρησης. Είναι πολύ
σημαντικό για εμάς το κομμάτι της διαπραγμάτευσης, όπως και η ποιοτική εξέταση
της παραγωγής κάθε παραγωγού, τα πιστοποιητικά του, η νομιμότητά του, αν έχει
άδεια από την περιφέρεια, αν έχει αποδείξεις. Αν δεν τα έχει αυτά δεν μπορεί να
γίνει παζάρι προϊόντων. Είναι πολύ σημαντικό αυτό, γιατί υπάρχουν πάρα πολλοί
που είναι έτοιμοι να σκυλεύσουν τη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ παραγωγού και
καταναλωτή, είτε είναι πολυεθνικές είτε αεριτζήδες είτε άνθρωποι που καραδοκούν
στο να αποτύχει αυτή η σχέση είτε κάποιοι πονηροί, οι οποίοι όταν καταφέρουν να
μπουν σε ένα παζάρι παραγωγών ,θα μπορούν να πουλούν οτιδήποτε σε οποιαδήποτε
τιμή. Προσδοκούμε αυτή η σχέση εμπιστοσύνης να αποδώσει τα αποτελέσματα και για
τον καταναλωτή και για τον παραγωγό, όπως είναι οι λεγόμενες αγορές παραγωγών,
οι οποίες όμως για να φθάσουμε εκεί δεν γίνονται τεχνητά, αλλά απαιτούν οι
παραγωγοί να πουλάνε σε τιμή παραγωγού και οι καταναλωτές να έχουν την
καταναλωτική συνείδηση, προγραμματισμό και διαχείριση του νοικοκυριού τους για
να επιλέγουν σωστά. Διαφορετικά δημιουργούμε τέτοιες συνθήκες για να
εκμεταλλεύονται κάποιοι τα νοικοκυριά, οι οποίοι δεν νοιάζονται για τη σχέση
παραγωγού και καταναλωτή».